zaterdag 5 juli Puno - Reisverslag uit Amantañi, Peru van Bram en Hanneke Ages-Leeuw - WaarBenJij.nu zaterdag 5 juli Puno - Reisverslag uit Amantañi, Peru van Bram en Hanneke Ages-Leeuw - WaarBenJij.nu

zaterdag 5 juli Puno

Blijf op de hoogte en volg Bram en Hanneke

07 Juli 2014 | Peru, Amantañi

Zaterdag 5 juli Puno,

Zo eindelijk weer eens een uitslaap dag gapland na al dagen de wekker om 3,5 en 7 uur in de morgen gehad te hebben vandaag geen wekker gezet, HEERLIJK… maar ja, als je in zo´n ritme zit kom je er ook niet zo snel meer uit... dus Hanneke was alweer om 7 uur wakker(sommige hebben dit op de app gemerkt) en Bram had het wat meer nodig en sliep door tot half 9 zodat we lekker om 9 uur aan het ontbijt zaten. Het ontbijt was het uitgebreidste tot nu toe met vers fruit, wentel teefjes en vooral het bruine brood deed het erg goed bij ons, want we zijn de dunne saaie witte harde bolletjes wel een beetje zat.
Na het ontbijt besloten dat we toch wel graag naar de eilanden op het titicacameer wilden en dus 2 kleine rugzakjes klaar gemaakt zodat we daar ook konden overnachten.
Helaas helaas de boot was al om 7.45 uur vertrokken, dat krijg je er ook van als je uitslaapt, maar we zijn niet voor 1 gat te vangen en de peruanen ook niet want die willen wel geld verdienen met een prive taxi. Een beetje afdingen en wat heen en weer gestechel werd er een bepaalde prijs behaald welke Bram wel wilde betalen.
Zodoende hadden we onze prive boot die normaal voor 30 personen rond vaart best wel heel byzonder! Uiteindelijk ging er ook nog een franse jongen mee, wat heel erg fijn was aangezien hij als tolk kon fungeren!
Na een dik uur op de boot aangekomen bij het eerste eiland Uros. Dit eiland bestaat uit riet niks meer en niks minder. Het eiland is zo 20 bij 20 m groot en er wonen zo´n 45 mensen op het eiland. Je zou denken dat er niks op zo´n eiland is, maar niks is minder waar want toen we aankwamen waren de grote groepen toeristen al weg en dachten ze niet dat er nog 3 laat komers zouden komen en zaten ze dus gewoon in hun hutje voetbal te kijken.
Na een boeiende uitleg over de leefstijl van de mensen mochten we nog wat kopen wat ze daar zelf zouden maken... daar geloven wij dus helemaal niks van aangezien je overal in peru de zelfde meuk kan kopen en dus ook maar niks gekocht.
Snel weer op de boot gestapt om naar Amantani te varen, wat nog zo´n 2 uur in beslag nam.
Aangekomen in Amantani stonden daar Virginia en Diego te wachten op ons. Bij deze familie mochten we de nacht doorbrengen en kregen we ook een lunch, Quinoa soep en en gebakken kaas met 3 verschillende soorten aardappels en wat komkommer en tomaat over heerlijk daar waren we aan toe.
Nadat we onze kamer hadden geinstalleerd en wat meer kleren hadden aangedaan snel naar boven gelopen om de zonsondergang te bewonderen. De zon gaat hier al om 5 uur onder. Tijdens het lopen naar een mooie plek werden we ondertussen goed op de hoogte gehouden vanuit zierikzee (Willemijn bedankt) We hebben nog nooit zo´n spannende en koude zons ondergang gezien. Als de zon hier onder is gaat de temperatuur hard naar beneden en werd het uiteindelijk -5
We zouden om 6 uur weer van het Plaza des Armas gehaald worden door Carlos (1 van de 2 zoons van Virginia) op het plein zat bij de plaatselijke kroeg een man met een radio die voetbal aan het luisteren was, dus wij erbij gaan zitten en een biertje besteld. Prima dachten wij, totdat de meneer net voor het nemen van de penalty´s weg rende met de radio en zei dat hij zo terug was. ONGELOOFLIJK! Wat heb ik me geergerd daaraan, maar gelukkig smste het thuisfront met de verlossing!
Toen het biertje op was terug naar het huisje gegaan waar we om 7 uur zouden gaan eten. Eerst een potje schaak gespeeld met Carlos en Hanneke schreef rustig in haar dagboek.
Het diner bestond uit: quinoa soep, Rijst met verse groentes(tuinbonen) een soort pannenkoekje en wat komkommer en zoals ook tijdens de colca canyon tour eindigen alle etentjes met een mate coca welke goed is tegen hoogte ziekte. Na het eten vrijwel direct naar bed gegaan.
Vanmorgen om 7 uur aan de pannenkoeken en om 8 uur zaten we weer in de boot naar Taquille, waar we om 9 uur werden afgezet met het advies: kijk maar ff.... zorg dat je om 12 uur weer aan de andere kant van het eiland bent bij de haven en veel plezier.
Op de weg naar het Plaza des Armas wat armbandjes gekocht bij een mevrouwtje. En mooie foto´s gemaakt van de omgeving. We hadden het geluk op tijd te zijn afgezet op het eiland zodat we toen we aankwamen op het plein eigenlijk de enige toeristen waren en er 3 kleine mannetjes met een vlieger bezig waren. Leuk om te zien!
Na wat foto´s gemaakt te hebben haperde de camera in eens. Waarschijnlijk te veel zand en stof van de afgelopen weken. Gelukkig deed hij het weer na wat blazen en schoonpoetsen, maar we hopen niet dat dit te vaak gebeurt met nog 2 mooie weken in het verschiet.
na wat winkeltjes bezocht te hebben nog iets hoger op het eiland gelopen voor nog een beter uitzicht. WOW zo mooi allemaal hier als of je in het paradijs bent! Om 11 uur aan het lunchen geslagen in een straatje achter het plein op een dak terras. Al snel kwamen er meer toeristen en die kwamen gezellig bij ons aan tafel zitten. Hanneke had een lekker omelet en Bram een Typisch gerecht Trout een overheerlijk visje.
Na de lunch rustig richting de boot gelopen, waar we op de heen weg naar boven gingen moet je dan aan de andere kant van het eiland weer naar beneden... en dus gingen we 500 treden af. Een lekker wandelingetje om de lunch goed te laten zakken.
Vervolgens 3 uur met de boot om weer in Puno te belanden vanwaar we vanavond met de nachtbus van 22.00 plaatselijke tijd (zal wel weer 23.00 uur worden) met de nachtbus naar Cusco gaan waar we om 05.00 uur zouden moeten aankomen en we ons gaan voorbereiden op de Heilige vallei en de tour naar de Macchu Picchu.

Tot de volgende keer.
Kus van ons!

• 07 Juli 2014 - 08:29

Joke:

Wat een belevenissen allemaal, geweldig!
    Leuk om weer wat te lezen.
    Liefs van ons Jan en Joke.

• 07 Juli 2014 - 08:36

Joke:

Wat een prachtige foto's. Die zie ik nu pas.
    Geweldig zeg, een superreis volgens mij.
    Jullie stralen in ieder geval wel!!

• 07 Juli 2014 - 12:50

J:

Weer helemaal leuk!!!

• 07 Juli 2014 - 23:36

Ans:

Ha Han & Bram, leuk om jullie belevenissen te lezen! Dikke kus, Ans

Bram en Hanneke

Lieve vrienden en Familie, via deze weg willen wij jullie graag op de hoogte houden van onze reis avonturen. wij proberen met regelmaat er iets op te plaatsen met tekst en foto's hieronder in het kort hoe het eruit gaat zien! Vanuit de hoofdstad Lima gaan we vervolgens naar Pisco, Ica en Nazca alwaar wij een rondvlucht willen maken over de Nazca lijnen. Als we dit gedaan hebben reizen we via de Colca Canyon door naar Puno (Tititacameer) en Cusco vanwaar we de Machu Picchu gaan bewonderen. We verblijven hierna een paar dagen in de jungle, voordat we weer naar Lima terug keren om vanuit Lima via Madrid weer naar Amsterdam te vliegen.

Actief sinds 22 Juni 2014