3 dagen tracking.... - Reisverslag uit Puno, Peru van Bram en Hanneke Ages-Leeuw - WaarBenJij.nu 3 dagen tracking.... - Reisverslag uit Puno, Peru van Bram en Hanneke Ages-Leeuw - WaarBenJij.nu

3 dagen tracking....

Blijf op de hoogte en volg Bram en Hanneke

05 Juli 2014 | Peru, Puno

Maandag 30 juni een heerlijke relax dag gehad. Een beetje uitgeslapen en om 9 uur lekker aan het ontbijt, vervolgens leker wat geklungeld in het hotel en besloten om in de middag of avond een kook cursus te gaan volgen.
Na het bezoeken van de plaatselijke cathedral een heerlijke lunch met alpaca vlees weer even naar het hotel, waar we om 4 uur zouden worden opgepikt om eerst naar de markt te gaan en daar onze producten te kopen voor het koken.
Op de markt kregen we uitleg over de verschillende soorten fruit, vlees, brood, aardappelen, kaas(ze kennen maar 2 kazen hier) en kruiden. Het was allemaal erg interressant en byzonder om zo op de plaatselijke markt rond te lopen. Vervolgens met de taxi richting het restaurant waar we gingen koken.
2 hele lieve dames 1 kok die alleen spaans sprak en de tolk met wie we ook op de markt waren geweest. Ze vonden het geweldig dat we op huwelijksreis zijn en dat we een mascotte mee hebben namenlijk de cavia of wel Cuy (koei).
we hebben een potato pie gemaakt en stuffed pepper welke specifiek zijn voor peru en in het byzonder voor Arequipa.
Voor het toetje kwam er een specialist en hebben we onze eigen donuts gemaakt!al met al een goed vullende avond!

De volgende dag de wekker om 2.45 uur zodat we om 3 uur klaar konden staan voor onze tour door de Colca Canyon, maar ja zoals gewoonlijk kwam deze 25 minuten later en hadden we ook niet zo hoeven haasten.
Met onze kleine rugzakjes vol met profiant en een setje schone kleren in de auto gestapt. Wij bleken de laatste te zijn welke werden opgehaald en dus waren de beste plekken al vergeven.
Na een voor hanneke helse rit van 3 uur aangekomen in Chivay waar het nog vroor op een hoogte van 3600 meter even onze tax betaald om het gebied in te komen. Hanneke wilde graag voorin zitten omdat ze erg wagen ziek was en zich op de weg wilde concetreren, helaas er zaten 2 oude mensen voorin die niet wilde ruilen en zelfs zeiden: als je ziek bent mag je niet bij ons in de auto mee rijden. Nou dat beloofde wat voor de komende 3 dagen. Gelukkig was er iemand wel zo vriendelijk op de 2de rij om te ruilen zodat haar gekregen spuugzak niet meer hoefde te gebruiken.

Al rijdend in de Canyon werd het steeds mooier en mooier en na een uurtje rijden stopten we in een klein dorpje om ons ontbijt te nuttigen. Inmiddels al kennis gemaakt met de mensen van de groep 3 meiden uit engeland met een goed accent een jongen uit LA, een koppel uit duitsland en een wat oudere jongen uit brazilie, stuk voor stuk aardige sociale lui met wie we het goed konden vinden.
Na het ontbijt nog een uur gereden om op Cruz del Condor uit te komen. Hier bleken we niet de enige touristen te zijn en vlogen de condors je om de oren! wat een gaaf gezicht en wat zijn ze groot! WOW!! Hier driekwartier naar het schouwspel gekeken voor dat we nog de laatste 20 minuten met de auto moesten om op start punt te komen van de wandel tocht. Inmiddels waren de oude sagrijnige mensen al afgehaakt, ze gingen niet lopen!

met zijn negenen trokken we de bergen in om de eerste dag alleen maar te dalen het dal in. Het zijn hier niet van die rustige paatjes zoals in de alpen, maar echt ruig en stijl en veelal grote stappen naar beneden welke veel kracht kosten. de uitzichten waren prachtig en we gingen in een lekker tempo naar beneden. Na 4 uur dalen aangekomen bij de brug waar we de rivier over konden steken. Hier ff verkoeling gezicht met de voetjes in de rivier voordat we nog een uur moesten klimmen naar de plek waar we gingen lunchen, dineren en overnachten. Hanneke had nog wat naweeen van de auto rit en last van de hoogte en de inspanningen die we geleverd hadden. Ze kreeg van de plaatselijke bewoonster een kruiden thee die niet heel difineerbaar was, maar welke wel heel goed geholpen heeft. Hier in de middag lekker ff gedouched een potje kaarten gespeeld en lekker gekletst.
De volgende dag om 8 uur weer aan het ontbijt zodat we om 8.45 weer konden gaan lopen. Vandaag een wat minder zwaar programma. helaas vertrokken we een half uur later(waarover later meer) 45 min vlak, 30 min stijl omhoog, 1 uur golvend en anderhalf uur dalen om vervolgens via allerlei dorpjes en uitleg over giftige planten en de tradities die hier nog volop aanwezig zijn aan te komen in een soort van paradijs! een prachtige mooi gelegen hostel met zwembad en groot grasveld waar we de middag heerlijk zouden vertoeven. Helaas waren we te laat vertrokken om goed te genieten van het zwembad omdat de zon al om 3 uur achter de berg verdwenen was en zonder zon is het toch een stuk frisser!
in de middag lekker genoten van een biertje, een potje volleybal en gewoon lekker relaxen!
Om half 8 eindelijk het eten een lekker soepje en een bord met spaghetti en een stuk kip. Waarschijnlijk was de kip niet helemaal gaar want Bram had de volgende dag last van Diarree.
om 9 uur lagen we lekker in ons mandje want de volgende dag moesten we om 5 uur alweer aantreden voor de laatste helse klim.

Om 5.15 starten we met lopen zonder ontbijt en met last van de maag aan de klim. Het zou zo 3 uur in beslag nemen. We begonnen in het donker en hadden dus onze zaklampen nodig. Ieder ging op zijn eigen tempo naar boven waarbij wij als laatste waren, maar niet als allerlaatste boven kwamen. Tijdens het klimmen gingen we elk half uur 10 keer dood en dachten we bij ons zelf waarom doen we dit en het is toch onze huwelijksreis, zullen we dan toch met een ezel naar boven gaan? NEE daar zijn we te trots voor en op ons eigen tempo kwamen we er wel.
en na 2 uur en 45 minuten werden we met luid applaus onthaalt. wat een goed gevoel geeft dat! heerlijk!
Na nog eens 20 minuten vlak lopen aangekomen in het dorpje waar we gingen ontbijten. Bram zocht eerst de wc op want die liep nogal leeg. waarna we vervolgens heerlijk scrambled eggs kregen en volop broodjes en jam.

nog ff een half uurtje bijkomen op het plein en de schoenen uit gedaan en te zien dat je voeten helemaal kapot zijn van de blaren en om vervolgens nog met de bus te rijden naar de HOT SPRINGS. onderweg nog wat gestopt bij wat uitzicht punten en marktjes.

Na 2 uurtjes rijden aangekomen bij de hot springs, heerlijk voor de spieren om in warm/heet water te zitten. Na een uurtje daar geweest te zijn op weg naar de lunch waar een heel buffet klaar stond voor ons. Hanneke heeft lekker genoten en Bram deed het met droge pasta en rijst om zijn maag wat rustig te krijgen.

Op de terug weg naar Arequipa nog gestopt om 4910 meter hoogte met uitzicht over de 8 vulkanen waaronder de Misti welke het laatste actief is geweest.

Terug in het hotel toch weer wat vergeten mee te nemen uit ons busje en dus moesten we daar weer achteraan bellen! gelukkig zijn de mensen aardig en zijn ze behulpzaam. Zo waren we 30 solles armer voor de taxi en onze zwemkleren weer in het bezit. Na 3 van die mooie en loodzware dagen wordt je wel eens vergeet achtig.
Na een heerlijke warme douche met zeep en shampoo ff lekker snel een pizza gegeten om vervolgens op tijd in ons mandje te gaan liggen.

Vandaag van Arequipa(2300m) naar Puno(4000m) met de bus gereisd. De bus ging zowaar op tijd weg alleen vertrokken we in de spits en hadden we uiteindelijk toch anderhalf uur vertraging toen we in Puno aan. We hadden nog geen hotel geboekt, omdat we geen credit card hebben, Maar via onze bijbel en een taxi toch in een prima hotel in het centrum van Puno gevonden.

Morgen gaan we eiland hoppen op het titicacameer en zullen we overnachten bij een van de locals daar. We zijn benieuwd naar de nachten want het vriest hier 5 graden snachts!
Zondag gaan we na het eiland hoppen door in de nachtbus om naar Cusco te reizen.

• 05 Juli 2014 - 09:39

Ans:

Ha lieve kinderen, fijn om jullie belevenissen op deze manier mee te maken!! Wat een reis! Dikke kus, Map

• 05 Juli 2014 - 10:19

J:

Goed verhaal! Goede foto's. Baie plesier!!!